Technische medische onderzoeken

De Huidkliniek is trots om u te kunnen behandelen met het allernieuwste en geavanceerde  laserplatform ‘Ellipse van Nordlys’. Nordlys is een revolutionair nieuw lasertoestel van de firma Ellipse waarbij gebruik gemaakt wordt van licht en laser om verbluffende resultaten te krijgen in talrijke medische en esthetische indicaties. De Nordlys in De Huidkliniek bevat een Nd:YAG laser voor vasculaire letsels, een fractionele laser (FRAX 1550) voor littekenbehandeling en huidverjoning en 4 unieke Selective Waveband Technology (SWT) handstukken voor vasculaire letsels, pigmentletsels en ontharing. Lees meer

Onder plaatselijke verdoving kunnen moedervlekken, goedaardige of kwaadaardige tumoren verwijderd worden. U moet niet nuchter zijn voor de operatie.  Na toediening van lokale verdoving via een injectie wordt het huidletsel weggenomen. De ingreep duurt gemiddeld 30 minuten.

Cryotherapie  is het bevriezen van benigne en maligne huidaandoeningen d.m.v. vloeibare stikstof. Het wordt onder andere toegepast bij wratjes, ouderdomswratten, fibromen en ouderdomsvlekken.

Bepaalde huidaandoeningen zoals psoriasis, eczeem, vitiligo, zonneallergie en andere huidproblemen kunnen behandeld worden met UV licht. Dit licht heeft een gunstig effect op de ontstekingen in de huid. De Huidkliniek beschikt over een UVB cabine waarbij de huid blootgesteld wordt aan UVB stralen (geen voorafgaande inname van medicatie nodig). Meestal duurt een volledige behandeling acht tot tien weken aan een frequentie van twee à drie maal per week plaats. De eerste belichtingen duren vaak maar een enkele seconden en worden opgedreven in de loop van de therapie.