Algemene dermatologie

Bij De Huidkliniek kunt u terecht voor een diagnose en behandeling van verschillende huid- en haarproblemen, evenals allergietesten. Of u nu last heeft van acne, couperose, rosacea, pigmentproblemen, haarverlies of huidinfecties zoals schimmels, bacteriën of virussen, wij zoeken de juiste oplossing voor u. Daarnaast bieden wij ook epicutane testen (plaktesten) om contactallergie op te sporen bij eczeem en priktesten met standaard inhalatieallergenen in het kader van atopie (astma, hooikoorts, atopisch eczeem). Wij staan klaar om u te helpen met al uw dermatologische vragen en zorgen.

In onze praktijk voor dermatologie, plastische en reconstructieve heelkunde, gebruiken we alleen de meest efficiënte en hoogstaande medische apparatuur die momenteel beschikbaar is op de markt. Niet alle huidproblemen kunnen met één en dezelfde laser worden behandeld. Daarom hebben we een breed scala aan medische lasers ter beschikking, en ons deskundig team kan daarom de juiste laser of techniek kiezen om de beste resultaten te behalen. Lees meer>>

Bij ons is het mogelijk om onder plaatselijke verdoving moedervlekken, goedaardige en kwaadaardige tumoren te verwijderen. Voor de operatie hoeft u niet nuchter te zijn. Na het toedienen van lokale verdoving via een injectie wordt het huidletsel verwijderd. De ingreep duurt gemiddeld 15-30 minuten.

Het verwijderen van de hechtingen kan bij ons gebeuren of bij uw huisarts.

Om uw kans op een mooi en minimaal zichtbaar litteken te vergroten, kan onmiddellijk na het verwijderen van de hechtingen bij ons een eerste laserbehandeling van het litteken plaatsvinden.

Meer info omtrent deze behandeling leest u hier.

Cryotherapie is een behandeling waarbij benigne en maligne huidaandoeningen worden bevroren met behulp van vloeibare stikstof. Het wordt gebruikt voor verschillende aandoeningen zoals pre-maligne letsels, wratjes, ouderdomswratten, fibromen en ouderdomsvlekken.

Sommige huidaandoeningen zoals psoriasis, eczeem, vitiligo, zonneallergie en andere huidproblemen kunnen succesvol worden behandeld met behulp van UV-licht. Dit licht heeft een gunstig effect op ontstekingen in de huid. Onze Huidkliniek beschikt over een speciale UVB-cabine waarbij de huid blootgesteld wordt aan UVB-stralen. Het is niet nodig om voorafgaand aan de behandeling medicatie in te nemen. Een volledige behandeling duurt meestal acht tot tien weken, met een frequentie van twee à drie keer per week. In het begin duren de belichtingssessies vaak maar enkele seconden, en worden vervolgens opgedreven naarmate de therapie vordert.

Allergietesten

Als u vermoedt dat u allergisch bent, kunt u bij de Huidkliniek terecht voor allergietesten.

Wratjes

Wratten zijn goedaardige letsels die voorkomen op de huid en slijmvliezen. Een gewone wrat ziet eruit als een verdikking van de huid en wordt door een virus veroorzaakt (humaan papillomavirus, HPV).

Wratten kunnen vanzelf verdwijnen, meestal binnen de 2 jaar. Maar wratten verdwijnen niet altijd spontaan en kunnen pijnlijk of hinderlijk zijn. Redenen om te behandelen zijn onder andere: pijn, cosmetische redenen, het niet spontaan verdwijnen van de wrat, uitbreiding van de wrat of het voorkomen van uitbreiding, besmetting naar anderen voorkomen, en bij patiënten met een verminderde afweer.

Er bestaan veel verschillende soorten behandeling, maar helaas bestaat de perfecte behandeling niet. Daarom moet de patient soms meermaals behandeld worden. De behandeling is gericht op vernietiging van het weefsel, zodanig dat alle virusdeeltjes kapot worden gemaakt. Dit kan bereikt worden met vloeibare stikstof, chemische preparaten of laser. Welke behandeling wordt gekozen hangt af van de locatie van de wrat, de mogelijke complicaties van de techniek, de leeftijd en pijngrens van de patiënt.  Elke behandeling heeft voor- en nadelen en een combinatie van behandelingen is vaak nodig.

Wij bieden de volgende praktijkbehandelingen aan:

• Antivirale druppels of Cantharone (geen pijn bij aanbrengen)
  • Cryotherapie
  • Laserbehandeling

Wij combineren onze praktijkbehandelingen ook soms met thuisbehandelingen

Sclerotherapie

In onze praktijk richten we ons op de behandeling van kleine spataders op de benen. Deze kunnen behandeld worden met kleine injecties, ook wel sclerotherapie genoemd. Daarnaast gebruiken we de Nd-YAG-laser om de zeer kleine letsels te behandelen. Lees meer>>

Overweegt u een ingreep/behandeling?

Hebt u twijfels of vragen? Kom langs voor een vrijblijvend gesprek.
We staan open voor al uw vragen en nemen de tijd om diverse behandelingen toe te lichten.